Wiedza i pomoc

Proszę o pomoc w sprawie błędu, który się pojawia przy tworzeniu nowego roku

Jeżeli z jakiegoś powodu nie udało się utworzyć kopii programu na nowy rok poprzez funkcję System > Nowy rok, należy samodzielnie opisane poniżej kroki.

Należy zacząć od zlokalizowania na twardym dysku katalogu, w którym zainstalowano wersję SAM® do obsługi roku 2018.

W tym celu trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie programu SAM® znajdującej się na pulpicie, z menu wybrać opcję „Właściwości’.
Następnie w oknie wybrać zakładkę „Skrót” a w niej nacisnąć przycisk „Otwórz lokalizację pliku”. W otwartym oknie należy zaznaczyć wszystkie elementy (myszką lub kombinacją klawiszy CTRL+A).

Na zaznaczonych katalogach/plikach należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać „Kopiuj”. Na dysku C założyć nowy folder (np. SAM2019) poprzez kliknięcie na pulpicie w ikonę „Mój komputer”. Następnie w oknie na dysku C należy kliknąć na puste pole prawym przyciskiem myszy i wybrać z menu: Nowy > Folder.

W nowym folderze (otwierając go podobnie jak poprzednio poprzez pulpit i ikonę „Mój komputer”) należy kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać menu: Wklej. Tą operacją zostaną skopiowane pliki do tego folderu. Wśród nich należy odnaleźć plik: „sam.exe” i na nim znów nacisnąć prawy przycisk myszy i z menu wybrać „Wyślij do” > „Pulpit (utwórz skrót)”.
Po tej operacji na pulpicie pojawi się nowa ikonka SAM® wskazująca na kopię programu do obsługi nowego roku. Po uruchomieniu programu przez w/w ikonkę należy zmienić rok systemowy (System > Parametry > Rok księgowy) oraz wyzerować dane a także zmienić rok w parametrach systemu (System > Parametry).

Logo

FORMSOFT sp. z o.o. sp. k.
ul. Św. Antoniego 23
50-073 Wrocław

NIP: 897-180-29-53
KRS: 0000530554

Oddział:
ul. Chojnowska 76-78
59-220 Legnica

Biuro Obsługi Klienta
tel. 76 854-79-58
sam@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00

Dział Handlowy
tel. 76 854 79 58
handlowy@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00