Jak przenieść SAM® na inny komputer
Aby przenieść SAM® na inny komputer należy utworzyć najpierw wersję instalacyjną programu, w tym celu należy przejść na zakładkę: System > Utwórz wersję instalacyjną.
Możemy ją utworzyć w dowolnym miejscu na komputerze albo na dowolnym dysku (CD, DVD, dyski przenośne – pendrive). Po wywołaniu tej operacji program wygeneruje zestaw plików niezbędnych do nowej instalacji.
W celu przeniesienia danych należy najpierw wykonać archiwizację danych.
Archiwizację wykonujemy przy zamkniętych danych Firmy (F8). W celu wykonania archiwizacji należy wejść w zakładkę: System > Kopie rezerwowe > Archiwizacja danych
Następnie zaznaczamy firmę, której dane mają zostać zarchiwizowane oraz wybieramy lokalizację archiwum za pośrednictwem przycisku: „Przeglądaj”
Na koniec klikamy: „Wykonaj teraz archiwizację”, po czym w wybranej wcześniej lokalizacji utworzy się plik o nazwie: SAM z numerem licencji, datą i godziną powstania o rozszerzeniu „.arx„.
Tak utworzony plik możemy przenieść za pomocą pendrive, bądź jako załącznik w wiadomości e-mail.
Następnie należy odtworzyć dane w nowo zainstalowanym programie.
Przed rozpoczęciem odtwarzania należy zamknąć dane Firmy (F8). Następnie wejść w zakładkę: System > Kopie rezerwowe > Odtwarzanie danych
W otwartym oknie proszę wskazać lokalizację, w której zapisany jest plik archiwum (przycisk: „Przeglądaj”), następnie kolejno zaznaczyć wybrane archiwum oraz firmę i kliknąć „OK”.
Wówczas przeniesiony program będzie zawierał wszystkie dane wprowadzone na dotychczas używanym komputerze, bez konieczności ich ponownego wprowadzania.
Jeśli nie masz możliwości wykonania wersji instalacyjnej, skontaktuj się z BOK, celem przesłania plików instalacyjnych.
Uwaga! Niezbędne jest posiadanie aktywnego pakietu Opieki Serwisowej!