Wiedza i pomoc

Jak zamówić Opiekę Serwisową – kroki

Zamówienia na Aktualizację i Opiekę Serwisową na rok 2021 można złożyć w serwisie Moje konto, dostępnym pod adresem: www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam Dostęp do serwisu wymaga logowania.

Logowanie do serwisu

Moje konto można uruchomić na 2 sposoby:

  1. Bezpośrednio z SAM® – klikając na zakładkę Moje konto, w lewym górnym rogu programu
  2. Wchodząc na stronę www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam

Warunkiem korzystania z serwisu jest dokonanie rejestracji. Dlatego przed pierwszym wejściem do Mojego konta należy wybrać: [Zarejestruj się].

W nowo otwartym oknie REJESTRACJA należy podać numer licencji, NIP i adres e-mail, jaki został podany w danych licencyjnych oraz zaakceptować Regulamin Serwisu i Politykę Prywatności.

Po stworzeniu konta, na wskazany adres mailowy Użytkownik otrzymuje wiadomość zawierającą link aktywacyjny (ważny 24h). Po jego kliknięciu otworzy się strona Moje konto z oknem do wprowadzenia hasła.

Wprowadzone hasło musi spełniać następujące warunki: zawierać min. 8 znaków, 1 dużą literę i 1 znak specjalny.

Każde kolejne logowania do Mojego konta będzie wymagało podania numeru licencji oraz hasła.

Kiedy mamy już za sobą pierwsze logowanie, zachęcamy do zapoznania się z zawartością zakładki: Dane licencyjne.

Dane licencyjne

W zakładce: Dane licencyjne zebrane są wszystkie informacje dotyczące licencji. I tak, poczynając od numeru licencji, wariantu programu, posiadanej oraz dostępnej wersji programu, a kończąc na wskazaniu, jakie moduły i dodatki nabył Użytkownik oraz czy posiada usługę SAM® Firma w Chmurze.

Zakładka: Dane licencyjne to także miejsce, w którym można sprawdzić oraz edytować dane adresowe firmy.

Uwaga! Jeżeli dane wyświetlone w formularzu uległy zmianie – należy odświeżyć informacje i wpisać aktualne. Po dokonaniu edycji pojawi się przycisk: [Zapisz zmianę danych].

Jeżeli kończymy/zmieniamy działalność gospodarczą i chcemy przenieść naszą licencję na inny podmiot (a tym samym zmienić NIP) – możemy tego dokonać używając przycisku [Chcę przenieść licencję].

Jeżeli wszystkie dane się zgadzają przechodzimy do drugiej zakładki: Opieka Serwisowa.

Opieka Serwisowa

Krok 1 – Wybierz produkty

Domyślnie zaznaczona jest: Opieka Serwisowa 2021, która obejmuje:

  • dostosowanie danych i programu do nowych warunków na rok 2021
  • dostęp do kolejnych wersji powstających w ciągu roku,
  • pomoc konsultantów podczas pracy z programem (telefoniczną, przez e-mail)
  • serwis danych na wypadek ich uszkodzenia.

Uwaga: Zamówienie Opieki Serwisowej 2021 jest podstawą do zamówienia pozostałych opcji.

Ceny Opieki Serwisowej są różne, w zależności od tego: jak rozbudowany jest program, ile posiada modułów, od ilu lat jest użytkowany, a także czy Opieka jest wykupywana sukcesywnie w każdym roku.

Od 2021 roku wszyscy Klienci zostają objęci Systemem Automatycznej Obsługi poprzez Centrum Serwisowe. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, Klient nie musi kontrolować czy pracuje na aktualnej wersji programu, bowiem każda aktualizacja w ramach danego roku będzie dostępna od razu po uruchomieniu programu. Ważne, aby komputer, na którym jest zainstalowany program miał dostęp do Internetu.

W tej zakładce Użytkownik może także dokupić brakujące moduły, dodatki, deklaracje roczne czy usługę SAM® Firma w Chmurze.

W celu dokonania zamówienia należy kliknąć znaczek „+” znajdujący się przed nazwą produktu/usługi.

Każda pozycja (produkt/usługa) posiada opis, który rozwija się po kliknięciu znaczka „V”, znajdującego się za nazwą.

Po zaznaczeniu wszystkich potrzebnych produktów przechodzimy klikając [Dalej].

Krok 2 – SAM® Firma w Chmurze

W drugim kroku zamówienia można zamówić usługę SAM® Firma w Chmurze.

Więcej informacji o usłudze w artykule w Przewodniku Przedsiębiorcy >

Informujemy, iż dla komfortu Klientów do 30 stycznia dane są utrzymywane na serwerze.

Krok 3 – Dostawa i płatność

W trzecim kroku na początku wybieramy sposób dostawy.

W przypadku sprzedaży Opieki Serwisowej dostępnych jest więcej sposobów dostawy:

  • e-aktualizacja
  • na płycie CD (dodatkowo płatna usługa, która dotyczy wyłącznie pierwszej aktualizacji na nowy rok)
  • aktualizacja przez e-mail (dodatkowo płatna usługa)

W formularzu domyślnie zaznaczona jest e-aktualizacja. Jest to sposób dostarczenia pierwszej aktualizacji na nowy rok oraz kolejnych – już w trakcie roku. Dzięki temu cały proces zakupu i aktualizacji programu zamknie się w kilku kliknięciach. Nowa wersja programu znajdzie się na komputerze Użytkownika w kilka minut. Zapłata za aktualizację zostanie zrealizowana za pomocą przelewu lub pobrana przez system płatności PayU (za pomocą karty lub szybkiego przelewu). Link do pobrania faktury zostanie wysłany e-mailem, a po uruchomieniu programu zostanie pobrana najnowsza wersja programu. Ważne, by komputer na jakim zainstalowany jest program miał połączenie z Internetem.

Na czym polega uzupełniająca, płatna usługa:„Kolejne aktualizacje w ciągu roku dodatkowo chcę otrzymywać przez e-mail”? Wybierając tę opcję Użytkownik oprócz dostępu do aktualizacji przy uruchomieniu programu, otrzymuje dodatkowo wszystkie nowe, główne wersje programu przez e-mail (jako wersje główne rozumie się wersje oznaczone jako: 21.0, 21.1., 21.2, … itd.).

Po zaznaczeniu sposobu dostawy, przechodzimy do wyboru sposobu płatności. Użytkownik ma do dyspozycji

  • płatność PayU (przelew online/płatność karta) lub
  • przelew (przedpłata).

Niezależnie od wybranej formy płatności pojawi się kolejne okno: Podsumowanie zamówienia.

Krok 4 – Podsumowanie zamówienia

W kroku czwartym wyświetlane jest podsumowanie, zawierające listę zamówionych produktów oraz forma płatności. Na tym etapie, poprzez kliknięcie przycisku [Wstecz], można jeszcze edytować zamówienie.

Należy zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i zaznaczyć „V„.

Na koniec klikamy [Zamawiam z obowiązkiem zapłaty].

Przy wybraniu płatności PayU ukaże się okno do przejścia do serwisu PayU.pl

Gdy wybrana została płatność przelewem pojawi się okno do pobrania faktury Pro forma, na której będzie podany numer konta oraz kwota i tytuł przelewu do zrealizowania płatności za Opiekę Serwisową.

Po zaksięgowaniu wpłaty zostanie zrealizowane zamówienie zgodnie z wybraną formą przesyłki.

Historia zamówień

W zakładce: Historia zamówień znajduje się lista wszystkich dokonanych zamówień. Zaznaczając wybrany temat Użytkownik może w każdej chwili: wyświetlić szczegóły zamówienia, sprawdzić status zamówienia czy pobrać PDF faktury/faktury Pro forma klikając: [Pobierz Fakturę VAT/Pobierz Fakturę Pro forma].

Poleć znajomemu

Zachęcamy wszystkich Użytkowników do wzięcia udziału w stałej akcji promocyjnej „Poleć znajomemu SAM®”. Podstawowe informacje na temat akcji znajdują się już w samej zakładce.

Dla obu stron przewidziano atrakcyjne nagrody:

  • Polecający – otrzymuje prowizję w wysokości 20 zł netto
  • Nowy Klient – RABAT 30% na zakup programu SAM® Basic oraz wszystkie moduły i dodatki

Wspomniana kwota prowizji wpłacana jest do „wirtualnego” portfela. Zgromadzone środki sumują się, a zebraną kwotę można w dowolnym momencie przeznaczyć na zamówienie Opieki Serwisowej czy brakujących modułów i dodatków.

Jeżeli kwota zgromadzonych środków wynosi przynajmniej 100 zł, Użytkownik może zgłosić chęć dokonania wypłaty.Warunkiem jest wystawienie przez Użytkownika faktury.

Wszystkie skuteczne polecenia widoczne są w tabeli.

Szczegółowe informacje na temat promocji znajdują się w: Regulaminie >>  oraz na stronie: Poleć Znajomemu >>

Kontakt

Jeżeli maja Państwo pytania – zapraszamy do kontaktu z nami: mailowo, telefonicznie lub za pomocą formularza, znajdującego się właśnie w zakładce Kontakt.

W przypadku problemów zachęcamy do załączenia pliku ze zrzutami – co na pewno przyspieszy i ułatwi znalezienie rozwiązania przez Biuro Obsługi Klienta.

Wylogowanie

W celu wylogowania z serwisu Moje konto należy kliknąć na ostatnią zakładkę w menu.

Składanie nowych zamówień w ciągu roku

Uwaga: Do czasu złożenia zamówienia na Opiekę Serwisową na nowy rok księgowy, zakładka: Zamówienie przyjmuje nazwę: Opieka Serwisowa.

Natomiast wraz z wykupieniem Opieki Serwisowej i zaksięgowaniu wpłaty, zakładka przyjmuje swoją stałą nazwę: Zamówienie.

Zwracamy uwagę, iż Moje konto jest jedynym miejscem, w którym można zamówić: Opiekę Serwisową na kolejny rok oraz brakujące moduły i dodatki.

Logo

FORMSOFT sp. z o.o. sp. k.
ul. Św. Antoniego 23
50-073 Wrocław

NIP: 897-180-29-53
KRS: 0000530554

Oddział:
ul. Chojnowska 76-78
59-220 Legnica

Biuro Obsługi Klienta
tel. 76 854-79-58
sam@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00

Dział Handlowy
tel. 76 854-79-58
handlowy@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00