Wiedza i pomoc
NOWY ROK I OPIEKA SERWISOWA
Jeżeli wśród poniższych informacji nie udało Ci się znaleźć rozwiązania Twojego problemu skorzystaj z pomocy naszych specjalistów >
NOWY ROK
Już od 27.09.2022 możesz bezpłatnie przejść z programu SAM® na program SKP®. Jak tego dokonać? Odszukaj swoją sytuację i postępuj zgodnie z instrukcjami:
I. JESTEM KLIENTEM PROGRAMU SAM®, POSIADAM OPIEKĘ SERWISOWĄ NA ROK 2022 I CHCĘ PRZEJŚĆ NA PROGRAM SKP® W ROKU 2022:
Jeśli chcesz przejść na program SKP® jeszcze w tym roku, nie czekaj. Wystarczy, że posiadasz aktualną wersję programu SAM® 22.2.1.0
Przejścia na program dokonasz w jednym prostym kroku:
1. Po uruchomieniu programu SAM®, w oknie komunikatu: „Przejście z SAM® na program SKP® już aktywne”, kliknij: „TAK! Przenieś mnie do SKP®”:
Możesz już w pełni korzystać z programu SKP®. Nie obawiaj się, wszystkie Twoje dane zostaną zachowane i możesz kontynuować księgowanie swojej firmy na danych wcześniej wprowadzonych w SAM®.
Ikona programu SAM® automatycznie zmieni się na SKP®:
Ważne! Po przejściu na program SKP® nadany zostanie nowy numer licencji, inny aniżeli nadany dla programu SAM®. Zwróć na to uwagę podczas kontaktu z BOK.
W zakładce: Moje konto przygotowaliśmy bezpłatny Kurs Obsługi SKP®. Nowy program, choć jest bardzo zbliżony do SAM®, posiada jednak znacznie więcej przydatnych funkcji. Kurs dostarczy Ci jeszcze więcej sposobów na łatwiejsze księgowanie! Dowiedz się więcej o kursie>
Jeśli chcesz złożyć zamówienie na: moduły albo dodatki, usługę online SKP® Firma w Chmurze lub skorzystać z promocji Poleć Znajomemu SKP®– tak jak dotychczas dokonasz tego w zakładce: Moje Konto > Zamówienie.
Dowiedź się więdzej, jakie obustronne korzyści przewidzialiśmy dla Klientów bioracych udział w promocji: Poleć znajomemu SKP® >
II. JESTEM KLIENTEM PROGRAMU SAM®, NIE POSIADAM OS 2022 I CHCĘ PRZEJŚĆ NA PROGRAM SKP® W ROKU 2022:
1. Przejdź w zakładkę: Moje konto > Opieka Serwisowa 2022. Zamów Opiekę Serwisową 2022 wraz z bezpłatnym przejściem na program SKP®
2. Po zaksięgowaniu płatności i ponownym uruchomieniu programu SAM®, pojawi się komunikat o możliwości dokonania aktualizacji programu na rok 2022. Zaakceptuj poniższy komunikat:
3. Następnie po uruchomieniu programu SAM® zaktualizowanym do roku 2022, pojawi się komunikat zapraszający do przejścia na program SKP®.
W oknie komunikatu: „Przejście z SAM® na program SKP® już aktywne”, kliknij: „TAK! Przenieś mnie do SKP®”:
Ikona programu SAM® automatycznie zmieni się na SKP®:
Ważne! Po przejściu na program SKP® nadany zostanie nowy numer licencji, inny aniżeli nadany dla programu SAM®. Zwróć na to uwagę podczas kontaktu z BOK.
4. Możesz zacząć pracę w na nowym programie księgowym SKP® Firma, który w razie potrzeby możesz rozbudować o kolejne moduły.
W zakładce: Moje konto przygotowaliśmy bezpłatny Kurs Obsługi SKP®. Nowy program, choć jest bardzo zbliżony do SAM®, posiada jednak znacznie więcej przydatnych funkcji. Kurs dostarczy Ci jeszcze więcej sposobów na łatwiejsze księgowanie! Dowiedz się więcej o kursie>
Jeśli chcesz złożyć zamówienie na: moduły albo dodatki, usługę online SKP® Firma w Chmurze lub skorzystać z promocji Poleć Znajomemu SKP® – tak jak dotychczas dokonasz tego w zakładce: Moje Konto > Zamówienie.
Dowiedź się więdzej, jakie obustronne korzyści przewidzialiśmy dla Klientów bioracych udział w promocji: Poleć znajomemu SKP® >
Zachęcamy również do zapoznania się z informacjami zawartymi w poradzie: Co zyskasz przechodząc z SAM® na SKP® >
III. JESTEM KLIENTEM PROGRAMU SAM®, POSIADAM OPIEKĘ SERWISOWĄ NA ROK 2022, ALE CHCĘ PRZEJŚĆ NA PROGRAM SKP® DOPIERO W ROKU 2023:
Jeśli chcesz dokończyć księgowość roku 2022 jeszcze w dotychczasowym programie i zdecydujesz się na przejście z programu SAM® na program SKP® w roku 2023, wykonaj to w kilku prostych krokach.
1. Utwórz Nowy Rok w SAM® z roku 2022. Zobacz instrukcję>
2. Przejdź w zakładkę: Moje konto > Bezpłatne przejście na SKP® z Opieką Serwisową 2023
3. W programie SAM® do obsługi roku 2023 wykonaj zerowanie, zakładka: System > Zerowanie.
4. Następnie po uruchomieniu programu stworzonego do obsługi roku 2023 w oknie komunikatu: „Czy chcesz teraz dokonać przejścia na SKP®” , kliknij: TAK! Przenieś mnie do SKP®
Wszystkie dane zostaną zachowane!
Ikona programu SAM® automatycznie zmieni się na SKP®:
5. Możesz zacząć pracę w na nowym programie księgowym SKP® Firma, który w razie potrzeby możesz rozbudować o kolejne moduły.
W zakładce Moje konto przygotowaliśmy:
- bezpłatny Kurs Obsługi SKP®, który pozwoli Ci jeszcze lepiej poznać nasz program
- oraz nowe zasady oferty: Poleć Znajomemu SKP® >
IV. JESTEM KLIENTEM PROGRAMU SAM®, NIE POSIADAM OS 2022 I CHCĘ PRZEJŚĆ NA PROGRAM SKP® DOPIERO W ROKU 2023:
1. Przejdź w zakładkę: Moje konto > Bezpłatne przejście na SKP® z Opieką Serwisową 2023 i złóż zamówienie.
2. Jeśli pracujesz na SAM® 20.x.x.x. lub starszej, posiadasz w programie Centrum Serwisowe On-line, możesz zarejestrować się w Moim Koncie lub skontaktować się bezpośrednio z BOK, pod numerem 76 857 79 58.
3. Po złożeniu zamówienia na adres email dostaniesz plik instalacyjny do programu SKP® wraz z instrukcją, w jaki sposób przenieść dane.
Wszystkie dane dotyczące kontrahentów, planu kont, parametrów zostaną zachowane!
Aby przenieść SAM® na inny komputer należy utworzyć najpierw wersję instalacyjną programu, w tym celu należy przejść na zakładkę: System > Utwórz wersję instalacyjną.
Możemy ją utworzyć w dowolnym miejscu na komputerze albo na dowolnym dysku (CD, DVD, dyski przenośne – pendrive). Po wywołaniu tej operacji program wygeneruje zestaw plików niezbędnych do nowej instalacji.
W celu przeniesienia danych należy najpierw wykonać archiwizację danych.
Archiwizację wykonujemy przy zamkniętych danych Firmy (F8). W celu wykonania archiwizacji należy wejść w zakładkę: System > Kopie rezerwowe > Archiwizacja danych
Następnie zaznaczamy firmę, której dane mają zostać zarchiwizowane oraz wybieramy lokalizację archiwum za pośrednictwem przycisku: „Przeglądaj”
Na koniec klikamy: „Wykonaj teraz archiwizację”, po czym w wybranej wcześniej lokalizacji utworzy się plik o nazwie: SAM z numerem licencji, datą i godziną powstania o rozszerzeniu „.arx„.
Tak utworzony plik możemy przenieść za pomocą pendrive, bądź jako załącznik w wiadomości e-mail.
Następnie należy odtworzyć dane w nowo zainstalowanym programie.
Przed rozpoczęciem odtwarzania należy zamknąć dane Firmy (F8). Następnie wejść w zakładkę: System > Kopie rezerwowe > Odtwarzanie danych
W otwartym oknie proszę wskazać lokalizację, w której zapisany jest plik archiwum (przycisk: „Przeglądaj”), następnie kolejno zaznaczyć wybrane archiwum oraz firmę i kliknąć „OK”.
Wówczas przeniesiony program będzie zawierał wszystkie dane wprowadzone na dotychczas używanym komputerze, bez konieczności ich ponownego wprowadzania.
Jeśli nie masz możliwości wykonania wersji instalacyjnej, skontaktuj się z BOK, celem przesłania plików instalacyjnych.
Uwaga! Niezbędne jest posiadanie aktywnego pakietu Opieki Serwisowej!
Po uruchomieniu pliku instalatora sam_xx.exe może się zdarzyć, że zamiast uruchomienia instalatora pojawi się okno z ostrzeżeniem przed instalacją nierozpoznanej aplikacji, której uruchomienie jest niebezpieczne i może narazić Twój komputer.
Jest to reakcja programu antywirusowego – Windows Defender, stojącego na straży bezpieczeństwa systemu komputerowego, którego zadaniem jest ochrona komputera przed atakami ze strony złośliwego oprogramowania (np. szpiegującego).
Zdarzają się jednak sytuacje, w których Windows Defender zwyczajnie „przeszkadza”.
Ma to miejsce na przykład przy uruchamianiu pobranej aktualizacji programu SAM®.
Jeżeli otrzymałeś e-mail z adresu formsoft.pl i wyskoczył opisywany komunikat – wiedz, że otrzymałeś plik od zaufanego dostawcy oprogramowania i bez obaw możesz uruchomić aktualizację. Aby tego dokonać:
Krok 1: Kliknij „Więcej informacji”
Krok 2: Następnie kliknij przycisk: „Uruchom mimo to”
Użytkownik programu SAM® może sprawdzić numer licencji w następujących miejscach w samym programie:
1. Pasek informacyjny nad menu głównym:
2. W menu Pomoc > O programie:
Po kliknięciu „O programie” wyświetla się okno:
Ponadto numer licencji jest zawsze wyświetlany w serwisie Moje Konto, zakładka Dane licencyjne.
Uwaga! Korzystanie z tego serwisu wymaga wcześniejszej rejestracji, a następnie logowania.
Warunkiem korzystania z serwisu Moje konto jest dokonanie rejestracji. Dlatego przed pierwszym wejściem do serwisu Moje konto > należy wybrać: [Zarejestruj się].
W nowo otwartym oknie REJESTRACJA należy podać: numer licencji, NIP i adres e-mail, jaki został podany w danych licencyjnych oraz zaakceptować Regulamin Serwisu i Politykę Prywatności.
Po stworzeniu konta, na wskazany adres mailowy Użytkownik otrzymuje wiadomość zawierającą link aktywacyjny (ważny 24h). Po jego kliknięciu otworzy się strona serwisu Moje konto z oknem do wprowadzenia hasła.
Wprowadzone hasło musi spełniać następujące warunki: zawierać co najmniej 8 znaków, w tym małą i wielką literę, cyfrę i znak specjalny (@$!%*?&#^~`[]{};:'”|,.<>/=+-_).
Każde kolejne logowania do Mojego konta będzie wymagało podania numeru licencji oraz hasła.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do serwisu możesz w łatwy sposób utworzyć nowe hasło. Przeczytaj poradę: Moje konto – odzyskanie hasła >
Jeżeli nie pamiętasz hasła do serwisu Moje konto > , możesz w łatwy sposób utworzyć nowe hasło. Wystarczy, że na stronie logowania klikniesz: „Nie pamiętam hasła”
Ukaże się wtedy okno do wpisania nr licencji i adres e-mail.
Wpisz swój numer licencji i e-mail, jaki jest zarejestrowany w naszej bazie i kliknij: „Wyślij”.
Na wskazany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła.
Po kliknięciu w link uruchomi się strona w przeglądarce i ukaże się okno:
Wpisz tu ponownie: nr licencji oraz e-mail, a także nowe hasło.
Uwaga! Z racji tego, że dbamy o Twoje dane wymagamy silnego hasła. Które nie jest łatwo “złamać” przez dowolny atak hakerski. Hasło do serwisu musi mieć min. 8 znaków, dużą literę i znak specjalny(@$!%*?&#^~`[]{};:'”|,.<>/=+-_).
Na koniec kliknij: „Zapisz hasło”.
Hasło zostanie zapisane dla danego konta. Zapisz sobie to hasło. I pamiętaj – nie udostępniaj osobom postronnym hasła.
Program SAM® najczęściej aktualizowany jest automatycznie już przy uruchomieniu programu. Dotyczy to wszystkich głównych wersji programu. Pojawia się wówczas komunikat, że pojawiła się nowsza wersja – pobierz ją i zaktualizuj program.
Jednak zdarzają się czasem sytuacje, kiedy pojawiają się podwersje programu udostępniane Użytkownikom na życzenie. Dowiedz się więcej na temat wersji programu >
W każdej chwili możesz pobrać taką najnowszą wersję z serwisu Moje Konto lub otrzymać ją e-mailem po kontakcie z BOK.
Bez względu na formę otrzymania pliku aktualizacyjnego SAM® sam proces aktualizacji programu przebiega identycznie.
KROK 1: Pobierz plik aktualizacyjny.
- Jeżeli plik aktualizacyjny pobierasz z serwisu: Moje Konto > Dane licencyjne – kliknij przycisk „Pobierz najnowszą wersję„.
- Jeżeli plik aktualizacyjny pobierasz z e-mail – kliknij link podany w wiadomości, zawierający aktualizację programu SAM®. Podany link możesz również skopiować i otworzyć w dowolnie wybranej przeglądarce.
Po kliknięciu w przycisk w serwisie Moje konto bądź w link w wiadomości – zostanie pobrany plik aktualizacyjny.
W zależności od domyślnej przeglądarki sam sposób pobierania pliku może się nieznacznie różnić. Zobacz jak ten proces przebiega w najpopularniejszych przeglądarkach- zobacz poradę >
KROK 2: Uruchom aktualizację
Po pobraniu pliku aktualizacyjnego wystarczy, że uruchomisz go na danym komputerze.
Po uruchomieniu instalatora zobaczysz okno, na którym możesz wybrać „Nowa instalacja” lub „Aktualizacja”.
Wybranie aktualizacji spowoduje przeszukiwanie dysków celem odnalezienia dotychczasowej wersji programu, aby następnie doinstalować do niej nową wersję.
Wybierz zatem tę opcję i przejdź [Dalej].
Program przeszuka dysk komputera, aby odszukać poprzednie wersje programu.
Możesz także kliknąć przycisk „Przerwij” i ręcznie wskazać lokalizację program, który chcesz zaktualizować.
Wybierz wtedy przycisk „Przeglądaj” i wskaż lokalizację programu.
Uwaga! Pamiętaj, aby upewnić się, że jest to dokładnie ta wersja, którą chcesz zaktualizować, a nie wersja wcześniejsza.
Po wskazaniu folderu kliknij: OK. Pojawi się okno: “Gotowy do instalacji”. Zobaczysz na dole okna informację o miejscu zapisania programu, który zostanie zaktualizowany.
Jest to już ostatnie okienko i wciśnięcie [Instaluj] spowoduje wykonanie aktualizacji programu we wskazanej lokalizacji.
Po zaktualizowaniu programu, jeżeli parametry systemowe w programie są nieaktualne, pojawi się jeszcze okno dotyczące ich aktualizacji. Zachęcamy do kliknięcia „Tak” i zaktualizowania parametrów systemowych.
Ostatnie okno procesu aktualizacji będzie zawierało informację: “Instalacja zakończona”.
Kliknij przycisk: „Zamknij” i uruchom zaktualizowany program SAM®.
Czy wiesz, że posiadając Opiekę Serwisową z Systemem Automatycznej Obsługi na rok bieżący, wszystkie główne wersje programu pobierane są z automatu już przy uruchomieniu programu? Poza wersjami głównymi SAM® pojawiają się również podwersje, które wysyłane są Użytkownikom na życzenie. Dowiedz się więcej na temat wersji programu >
W serwisie Moje konto zostało udostępnione nowe, użyteczne rozwiązanie – pozwalające na szybką weryfikację czy posiadasz najnowszą, dostępną podwersję programu. Jeżeli okaże się, że Twoja wersja jest nieaktualna – pobierzesz ją samodzielnie.
W tym celu zaloguj się do serwisu Moje konto > następnie w zakładce: Dane licencyjne porównaj numery wersji programu, znajdujące się w okienkach:
- Wersji posiadana
- Wersji dostępna
Za każdym razem, kiedy numery wersji różnią się, okno: Wersja posiadana zostaje oznaczone czerwoną obwódką.
Aby zaktualizować program do najnowszej wersji kliknij przycisk: „Pobierz najnowszą wersję”, który znajduje się za oknem z numerem dostępnej wersji programu (przykład na zrzucie poniżej):
Po kliknięciu w przycisk pobierzesz najnowszą wersję programu.
Uwaga! W zależności od rodzaju posiadanej przez Ciebie przeglądarki – sposób pobrania pliku „.exe” może się nieznacznie różnić. Dowiedz się więcej, jak pobrać program w różnych przeglądarkach >
Po prawidłowym pobraniu pliku uruchomi się instalator programu SAM®. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami na ekranie i zainstaluj najnowszą wersję programu.
W zależności od przeglądarki, jakiej używasz sposób pobrania pliku instalacyjnego może przebiegać w nieco innej formie. Informacja o nim może się pojawić:
- u góry z prawej strony przeglądarki (np. Opera),
- na dole z lewej strony przeglądarki (np. Chrome, Edge),
- lub wyskoczyć jako nowe okienko (np. Firefox).
Uwaga! Jeśli widzisz okno dialogowe: „Otwieranie pliku – ostrzeżenie o zabezpieczeniach”, kliknij przycisk: „Uruchom”.
Pamiętaj, że jakkolwiek będzie przebiegał proces pobierania pliku, poczekaj na jego zakończenie.
Kiedy to nastąpi, możesz uruchomić instalator programu SAM®. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami na ekranie i zainstaluj jego najnowszą wersję.
Dla ułatwienia, prezentujemy ten proces na zrzutach pochodzących z najpopularniejszych przeglądarek.
Pobieranie i instalowanie w Google Chrome/Edge:
Po kliknięciu: „Pobierz najnowszą wersję”, plik z rozszerzeniem „.exe” powinien zacząć automatycznie się pobierać.
Jeśli plik nie pobiera się automatycznie i nie widzisz paska pobierania, kliknij tutaj >
Po zakończeniu pobierania ikona na pasku zmieni się. Kliknij ją.
Jeśli pojawi się okno „Otwieranie pliku – ostrzeżenie o zabezpieczeniach” kliknij przycisk: „Uruchom”.
Uruchomi się wówczas instalator programu SAM®. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami na ekranie i zainstaluj najnowszą wersję programu.
Pobieranie i instalowanie w Firefox:
Po kliknięciu: „Pobierz najnowszą wersję” pobieranie pliku zostanie rozpoczęte. W oknie, które się pojawi, kliknij przycisk: „Zapisz plik”.
Jeśli komunikat się nie pojawił, kliknij tutaj >
Kliknij w ikonę strzałki, widoczną na pasku u góry strony. Zobaczysz informację o procesie pobierania. Poczekaj, aż plik zostanie pobrany.
Po zakończeniu pobierania, zniknie zielony pasek postępu. Kliknij w wybrany plik.
Jeśli pojawi się okno „Otwieranie pliku – ostrzeżenie o zabezpieczeniach”. Kliknij przycisk: „Uruchom”.
Teraz uruchomi się instalator programu SAM®. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami na ekranie i zainstaluj program, bądź jego najnowszą wersję.
Pobieranie i instalowanie w Opera:
Po kliknięciu: „Pobierz najnowszą wersję”, pobieranie pliku zostało rozpoczęte. W oknie, które się pojawi, kliknij: „ZAPISZ”.
U góry z prawej strony ekranu pojawi się pasek pobierania.Poczekaj na zakończenie procesu.
Jeśli plik nie pobiera się automatycznie i nie widzisz paska pobierania, kliknij tutaj >
Po zakończeniu pobierania ikona na pasku zmieni się. Kliknij ją.
Jeśli pojawi się okno „Otwieranie pliku – ostrzeżenie o zabezpieczeniach”, kliknij przycisk: „Uruchom”.
Teraz uruchomi się instalator nowej wersji programu SAM®. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami na ekranie i zainstaluj najnowszą wersję programu.
Przedstawiamy Państwu nowy serwis internetowy Moje konto www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam , znajdujący się pod adresem , który od 27 maja 2021 r. zastąpił obecne Centrum Serwisowe dostępne w programie SAM®.
Zaprojektowaliśmy go tak, aby był funkcjonalny, przejrzysty i przyjazny dla Użytkowników. Mamy nadzieję, że jego forma i zawartość umożliwi szybsze i prostsze uzyskanie ważnych dla Państwa informacji, np.: jakie moduły/dodatki obejmuje Państwa licencja, na jakim etapie znajduje się złożone zamówienie, trwające promocje, itd.
Zwracamy uwagę, iż Moje konto jest jedynym miejscem,w którym można zamówić: Opiekę Serwisową na kolejny rok oraz brakujące dodatki.
Uwaga: Do czasu złożenia zamówienia na Opiekę Serwisową na nowy rok księgowy, zakładka Zamówienie przyjmuje nazwę: Opieka Serwisowa. Wraz z wykupieniem Opieki, zakładka przyjmuje swoją stałą nazwę: Zamówienie.
Dołożyliśmy starań, aby serwis Moje konto jeszcze bardziej ułatwił Państwu pracę oraz komunikację z nami.
Jedną istotną rzeczą jest to, iż staraliśmy się zminimalizować zmiany w zakładkach, aby zapobiec konieczności ponownego uczenia się wszystkiego – zatem Użytkownikom dotychczasowego Centrum Serwisowego wiele rzeczy z nowego serwisu będzie bardzo dobrze znane.
W trosce o jak najlepszy komfort naszych Użytkowników serwis Moje konto powstał w oparciu o technologię RWD (Responsive Web Design). Tym samym strona automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana.
Zachęcamy już dziś do dokonania rejestracji tak, aby z początkiem kolejnego roku mieć możliwość łatwego zalogowania się do serwisu i złożenia zamówienia na Aktualizację i Opiekę Serwisową na rok 2022.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi logowania do serwisu Moje konto oraz jego budową i nawigacją.
Logowanie do serwisu
Moje konto można uruchomić na 2 sposoby:
- Bezpośrednio z SAM® – klikając na zakładkę Moje konto, w lewym górnym rogu programu
- Wchodząc na stronę www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam
Warunkiem korzystania z serwisu jest dokonanie rejestracji. Dlatego przed pierwszym wejściem do Mojego konta należy wybrać: [Zarejestruj się].
W nowo otwartym oknie REJESTRACJA należy podać numer licencji, NIP i adres e-mail, jaki został podany w danych licencyjnych oraz zaakceptować Regulamin Serwisu i Politykę Prywatności.
Numer licencji znajduje się w lewym górnym rogu programu. Więcej informacji w poradzie: Jak sprawdzić numer licencji >
Po stworzeniu konta, na wskazany adres mailowy Użytkownik otrzymuje wiadomość zawierającą link aktywacyjny (ważny 24h). Po jego kliknięciu otworzy się strona Moje konto z oknem do wprowadzenia hasła.
Wprowadzone hasło musi spełniać następujące warunki: zawierać min. 8 znaków, 1 dużą literę i 1 znak specjalny.
Każde kolejne logowania do Mojego konta będzie wymagało podania numeru licencji oraz hasła.
W następnych punktach omówione zostaną kolejne zakładki.
Dane licencyjne
W zakładce: Dane licencyjne zebrane są wszystkie informacje dotyczące licencji. I tak, poczynając od numeru licencji, wariantu programu, posiadanej oraz dostępnej wersji programu, a kończąc na wskazaniu, jakie moduły i dodatki nabył Użytkownik oraz czy posiada usługę SAM® Firma w Chmurze.
Zamówienie
W zakładce Użytkownik może złożyć zamówienie na Opiekę Serwisową, dokupić dokupić także brakujące moduły, dodatki, deklaracje roczne czy usługę SAM® Firma w Chmurze.
W celu dokonania zamówienia należy kliknąć znaczek „+” znajdujący się przed nazwą produktu/usługi.
Każda pozycja (produkt/usługa) posiada opis, który rozwija się po kliknięciu znaczka „V”, znajdującego się za nazwą.
W drugim kroku zamówienia można zamówić usługę SAM® Firma w Chmurze.
W trzecim kroku wybieramy sposób dostawy oraz płatność. Do wyboru mamy dostawę online oraz płatność PayU lub przelew tradycyjny.
W przypadku sprzedaży Opieki Serwisowej dostępnych jest więcej sposobów dostawy (e-aktualizacja, aktualizacja przez e-mail oraz na płycie CD (dot. wyłącznie pierwszej aktualizacji). Więcej na temat zamówienia Opieki Serwisowej znajduje się w artykule: Jak zamówić Opiekę Serwisową >>
W kroku czwartym wyświetlane jest podsumowanie, zawierające listę zamówionych produktów. Na tym etapie, poprzez kliknięcie przycisku [Wstecz], można jeszcze edytować zamówienie.
Historia zamówień
W zakładce: Historia zamówień znajduje się lista wszystkich dokonanych zamówień. Zaznaczając wybrany temat Użytkownik może w każdej chwili: wyświetlić szczegóły zamówienia, sprawdzić status zamówienia czy pobrać PDF faktury/faktury Pro forma klikając: [Pobierz Fakturę VAT/Pobierz Fakturę Pro forma].
Wiadomości
Zakładka zawiera zbiór wiadomości, które zostały ułożone chronologicznie oraz podzielone na 9 kategorii. Ma to na celu zachowanie porządku – i tym samym ułatwienie odnajdywania szukanych informacji.
Kliknięcie w temat rozwinie całą treść wiadomości.
Poleć znajomemu
Poleć znajomemu to stała akcja promocyjna. Z tego miejsca Użytkownik może polecać znajomym program SAM®.
Dla obu stron przewidziano atrakcyjne nagrody:
- Polecający – otrzymuje prowizję w wysokości 20 zł netto
- Nowy Klient – RABAT 30% na zakup programu SAM® Basic oraz wszystkie dodatki
Wspomniana kwota prowizji wpłacana jest do „wirtualnego” portfela. Zgromadzone środki sumują się, a zebraną kwotę można w dowolnym momencie przeznaczyć na zamówienie Opieki Serwisowej czy brakujących modułów i dodatków.
Jeżeli kwota zgromadzonych środków wynosi przynajmniej 100 zł, Użytkownik może zgłosić chęć dokonania wypłaty.Warunkiem jest wystawienie przez Użytkownika faktury.
Wszystkie skuteczne polecenia widoczne są w tabeli.
Szczegółowe informacje na temat promocji znajdują się w: Regulaminie >> oraz na stronie: Poleć Znajomemu >>
Kontakt
Jeżeli maja Państwo pytania – zapraszamy do kontaktu z nami: mailowo, telefonicznie lub za pomocą formularza, znajdującego się właśnie w zakładce Kontakt.
W przypadku problemów zachęcamy do załączenia pliku ze zrzutami – co na pewno przyspieszy i ułatwi znalezienie rozwiązania przez Biuro Obsługi Klienta.
Wylogowanie
W celu wylogowania z serwisu Moje konto należy kliknąć na ostatnią zakładkę w menu.
Mamy nadzieję, że nowy serwis zostanie pozytywnie przyjęty przez Państwa.
Będziemy wdzięczni za wszelkie Państwa uwagi dotyczące zamieszczonych informacji. Serdecznie zapraszamy do kontaktu na adres: sam@formsoft.pl. Postaramy się udzielić niezwłocznie odpowiedzi oraz uzupełnić serwis o elementy, które znalazły się z Państwa podpowiedziach czy sugestiach.
Dbamy o to, aby nasz program działał niezawodnie i uwzględniał aktualny stan przepisów prawnych. Biorąc pod uwagę ich częste zmiany, nasz zespół ekspertów na bieżąco dostosowuje go do nowych wymagań. Masz pewność, iż SAM® jest aktualizowane regularnie, tyle razy w ciągu roku, ile jest to konieczne.
Mając na uwadze gwarancję prawidłowości prowadzenia prac księgowych naszych Klientów, włączyliśmy całoroczny System Automatycznej Obsługi do pakietu Opieki Serwisowej. Wszystkie nowe wersje SAM® będziesz otrzymywać automatycznie – i to już w momencie uruchomienia programu. Otrzymywać będziesz powiadomienie o pobraniu nowej wersji od momentu zakupu programu czy jego aktualizacji na nowy rok księgowy aż do końca roku księgowego, w którym dokonano zakupu programu czy aktualizacji
Rozbudowany pakiet Opieki Serwisowej gwarantuje:
- natychmiastowy dostęp do aktualizacji – każda nowa, główna* wersja programu będzie dostępna od razu po upublicznieniu, po uruchomieniu programu pojawi się komunikat o dostępności automatycznej aktualizacji, którą należy wykonać. Do pobrania aktualizacji wymagane jest połączenie z Internetem.
- zgodność z przepisami – masz pewność, że zawsze pracujesz na najnowszej wersji programu w pełni dostosowanej do aktualnych przepisów i zmian funkcjonalnych.
- komfort pracy i oszczędność czasu – nie musisz już kontrolować czy pracujesz na aktualnej wersji.
- profesjonalną pomoc naszych konsultantów – służą Tobie pomocą już od momentu instalacji oraz podczas pracy z SAM®. Codziennie w robocze dni tygodnia w godzinach 8:00-16:00 możesz liczyć na pomoc naszych ekspertów z Biura Obsługi Klienta. W razie potrzeby skontaktuj się z nami telefonicznie (tel. 76 854 79 58) bądź mailowo (sam@formsoft.pl), a my odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
- serwis danych na wypadek ich uszkodzenia – w takiej sytuacji możesz liczyć na pomoc naszych wyspecjalizowanych pracowników technicznych.
A to wszystko jest dostępne w ramach jednej rocznej opłaty!
Po zakupie dodatku SAM® Firma w Chmurze otrzymasz wiadomość z danymi do logowania do Twojego konta w Chmurze. Następnie wejdź na stronę www.mojsam24.pl . Wprowadź e-mail, hasło i kliknij Zaloguj.
Poniżej lista funkcji, z których możesz korzystać dzięki dodatkowi SAM® Firma w Chmurze:
- Wystawianie faktur bez limitów
Sporządzaj nieograniczoną ilość faktur, rachunków, dokumentów oznaczonych jako: Paragon, WZ, Pro-forma, Oferta, Marża, Wewnętrzna, Zaliczkowa, Duplikat, faktura „nie-vatowiec”, RR, Metoda Kasowa, faktury i rachunki „odwrotne” oraz faktury masowe.
Wykorzystaj bogactwo opcji w fakturowaniu, takie jak: elastyczny styl numeracji, rabaty, narzuty, jednostki miary i dodatkowe pole na uwagi i komentarze. A do tego: własne logo, wydruk KP i KW, czy też wybór dowolnej waluty i automatyczne ściąganie kursu NBP. - Wystawianie faktur dla zagranicznych kontrahentów
W aplikacji SAM® Firma w Chmurze oprócz dokumentów w języku polskim wystawisz również faktury w językach obcych: angielskim, a nawet w niemieckim. - Archiwum faktur
Masz do dyspozycji magazyn wydrukowanych i przekazanych do zaksięgowania faktur, które możesz w dowolnej chwili przeglądać, ponownie wydrukować czy nawet sporządzić z tego miejsca korekty. - Zapis faktur do PDF i wysyłka e-mailem
Wystawione faktury zapisuj do formatu PDF bądź bezpośrednio z aplikacji chmury wysyłaj faktury na e-mail kontrahenta. - Wyszukiwanie danych firmowych według NIP
Znajdź dane swoich kontrahentów wpisując tylko numer NIP. Znajdująca się w chmurze wyszukiwarka automatycznie wyświetli adres siedziby, nazwisko właściciela, datę rozpoczęcia działalności, datę jej zawieszenia i wiele innych istotnych danych. - Zapis dokumentów w Chmurze
W Chmurze zapiszesz wiele dokumentów, m.in.: zakup środków trwałych, przejazdy czy zapłaty. Te wszystkie dokumenty jednym kliknięciem wysyłasz do stacjonarnej wersji SAM®, gdzie automatycznie zostaną one zaewidencjonowane. - Dostęp do bieżących danych
Generuj w formacie PDF potrzebne Ci zestawienia dotyczące Twojej firmy i wysyłaj je wprost z SAM® na swoje konto w chmurze. Już od teraz w dowolnym miejscu i czasie masz dostęp m.in. do: bieżących płatności, wyników podatkowych, deklaracji VAT, ZUS do zapłaty. Na dodatek każdy z tych dokumentów możesz wydrukować w postaci gotowego druku przelewu. - Porządek na koncie w Chmurze
Wszystkie dokumenty wysłane do stacjonarnej wersji SAM® możesz sortować wg: tematu, kategorii, akcji lub daty wysyłki, możesz również wyszukać konkretną wiadomość wpisując w polu SZUKAJ kluczowe słowa. Każdy utworzony w chmurze dokument możesz w każdej chwili usunąć, wystarczy go zaznaczyć i kliknąć: USUŃ. Dzięki temu masz zagwarantowany porządek oraz szybki dostęp do dokumentów.
SAM® Firma w Chmurze to nowoczesne i wygodne narzędzie pracy dla Twojej firmy. Bez limitów ilości dokumentów, kontrahentów i produktów. Ten dodatek do programu SAM® umożliwi Ci m.in:
- wystawianie faktur online 24h/365 dni w roku, a do tego automatycznie zostaną one zaksięgowane w Twoim SAM®,
- bieżący wgląd w dane Twojej firmy, między innymi: deklaracje VAT, koszty, składki, podatki do zapłacenia,
- import dokumentów z Chmury do programu SAM®, takich jak: zakupy środków trwałych i wyposażenie, przejazdy do wyliczenia kilometrówki oraz zapłaty.
Dzięki elektronicznej wymianie dokumentów między Twoim SAM® a Chmurą wszystko odbywa się automatycznie i bezproblemowo, a Ty zyskujesz więcej czasu na prowadzenie własnej firmy.
Ważne! Dane wprowadzane przez Ciebie są strzeżone przed dostępem osób niepowołanych oraz chronione przed przypadkowym usunięciem.
W trakcie korzystania z usługi nigdy nie będziesz pozostawiony sam sobie. W trosce o Twój komfort pracy zapewniamy indywidualną opiekę merytoryczno-techniczną wykwalifikowanych konsultantów.
Zapraszamy do pobrania e-book, z którego dowiesz się, jakie są korzyści zapewni Tobie korzystanie z usługi SAM® w Chmurze oraz zobaczysz na konkretnych przykładach, jak wykorzystać ją w codziennej pracy firmy. Pobierz e-book >
Przez WERSJE GŁÓWNE PROGRAMU rozumie się wersje oznaczone jako: 22.0, 22.1, 22.2, itd. i są one pobierane automatycznie. Obejmują zmiany wynikające z przepisów podatkowych i polegają na dostosowaniu Programu do obowiązującego prawa.
PODWERSJE oznaczone kolejna cyfrą po kropce jako: 22.1.1, 22.1.2, 22.1.3, itd. Wynikają z rozwoju programu. Mogą dotyczyć także poprawek oraz zmian wprowadzanych na skutek sugestii Klientów. Dlatego są udostępniane Klientom na życzenie (po zgłoszeniu BOK).
Liczba głównych wersji i podwersji programu w danym roku nie jest z góry określona.
Z Systemu Automatycznej Obsługi wyłączone są niepublikowane wersje techniczne oznaczone cyfrą na czwartym miejscu (22.1.1.1, 22.1.1.2 itd.).
Więcej informacji na temat zmian w programie znajduje się na podstronie: Historia wersji >
Szczegółowe informacje na temat przeprowadzenia w programie funkcji Nowy Rok znajdują się w Przewodniku Przedsiębiorcy w dziale: ABC Użytkownika.
Poniżej znajdują się link do szczegółowej instrukcji wraz ze zrzutami:
Jeżeli zaistniała taka sytuacja, prosimy o przesłanie zgłoszenia do Biura Obsługi Klienta poprzez następujący FORMULARZ KONTAKTOWY >
Zamówienia na usługę Chmura SAM® można dokonać bezpośrednio z poziomu programu, klikając w lewym górnym roku zakładkę menu: Moje Konto > Zamówienie.
Informujemy, iż dla komfortu Klientów:
– Do 20 stycznia gwarantujemy pełny dostęp do usługi Chmura SAM®
– Do 30 stycznia dane są utrzymywane na serwerze.
Jeżeli nie otrzymuje Pani/Pan automatycznie aktualizacji należy tak skonfigurować program antywirusowy i zaporę, żeby nie zakłócały połączenia programu SAM® z naszym serwerem. Można tego dokonać w ustawieniach zaawansowanych tychże programów – zazwyczaj jako wyjątki lub wykluczenia.
System Automatycznej obsługi umożliwia Użytkownikom SAM® pobieranie nowych, głównych wersji programu w wybrany sposób (dokonywany podczas zamawiania usługi). Proszę jednak pamiętać, że system automatycznej obsługi dotyczy głównych wersji udostępnianych w trakcie trwania Opieki Serwisowej. Poprzez wersje główne rozumie się wersje 19.1, 19.2., 20.1, 20.2, 21.1, 21.2,,itd.
Natomiast aktualizacje tzw. „podwersji” Programu (19.1.1, 19.1.2, 19.1.x, 20.1.1, 20.1.2, 21.1.1, 21.1.2) są udostępniane Klientom na życzenie (po zgłoszeniu BOK), gdyż dotyczą poprawek i sugestii, które nie występują u wszystkich Użytkowników.
Jeżeli z utworzonych „podwersji” Programu zostanie utworzona główna wersja, wówczas zostanie niezwłocznie udostępniona wszystkim Użytkownikom.
Dlaczego pomimo opłacenia Opieki Serwisowej na nowy rok (E-aktualizacja), jeszcze jej nie otrzymałem?
Jeżeli po uruchomieniu kopii programu na nowy rok nie ma komunikatu o aktualizacji proszę sprawdzić poniższe ustawienia:
1. Rok księgowy w programie nie jest ustawiony na 2021.
Proszę wejść w zakładkę: System > Parametry
Następnie sprawdzić i ewentualnie zmienić rok księgowy na 2021.
Jak sprawdzić, w którym folderze jest zainstalowany program na rok 2021?
Wybierz zakładkę: Pomoc > O programie SAM®. Wyświetlą się informacje dotyczące programu. Proszę zwrócić uwagę na: „Lokalizacja”.
2. Komputer, na którym jest program, który chcemy zaktualizować musi mieć połączenie z Internetem.
Proszę sprawdzić dostęp do jakiejkolwiek strony internetowej.
3. Włączona jest zapora systemu operacyjnego, która blokuje możliwość połączenia się programu z naszym serwerem.
W takiej sytuacji specjaliści z BOK udzielą pomocy telefonicznie lub umówią się na połączenie zdalne z Twoim komputerem.
4. Program antywirusowy blokuje możliwość połączenia się programu z naszym serwerem.
W takiej sytuacji należy dodać nowo utworzony folder na rok 2021 do zaufanych/wyjątków w ustawieniach antywirusa. Jak dodać folder do zaufanych/wyjątków w ustawieniach antywirusa?
W programie antywirusowym należy odnaleźć: Ustawienia zaawansowane, następnie opcje brzmiącą: Reguły aplikacji/Wyjątki, itp. W kolejnym kroku dodajemy całą ścieżkę do folderu, w którym jest zainstalowany program SAM® i ustawiamy na pełny dostęp.
W przypadku kilku bardziej popularnych programów:
COMODO: Widok zaawansowany > Piaskownica > Ustawienia bezpieczeństwa > Dodaj > Wybór ścieżki programu (dodajemy ścieżkę do folderu)
NOD: Ustawienia > Otwórz całe drzewo ustawień zaawansowanych > Antywirus i antyspyware > Wyłączenia > Dodaj (dodajemy ścieżkę do folderu)
Kasperski: Ustawienia > Aplikacje > Dodaj do zaufanych (lub przenieś z niezaufanych do zaufanych).
Po włączeniu programu na 2021 r. wyświetla się komunikat: „Pojawiła się nowa aktualizacja”. Czy dotyczy ona roku 2021 czy nowej wersji na rok 2022?
W komunikacie wyświetlanym w programie zawsze występuje informacja, którego roku dotyczy aktualizacja.
Proszę zwrócić szczególną uwagę przy akceptacji aktualizacji 2022 czy na pewno jest ona dokonywana na kopii do obsługi właśnie tego roku!
Dodatkowym uproszczeniem jest sposób numerowania – w zależności od jakich cyfr rozpoczyna się wersja aktualizacji, stanowi to informację dla Użytkowników, którego roku ona dotyczy, np. 21.X.X.X – rok 2021 czy 22.X.X.X – rok 2022.
Pomimo pobrania aktualizacji na rok 2022 r. nie mam w programie deklaracji rocznych. Nie pojawiło się również okno z aktualizacją licencji.
W takiej sytuacji proszę upewnić się, że został uruchomiony program SAM® przeznaczony do obsługi roku 2022. Po akceptacji komunikatu należy ponownie uruchomić Program.
Dodatkowe zakładki dotyczące PIT-ów rocznych znajdują się w zakładce: „Księgi”.
Jeżeli w dalszym ciągu brakuje deklaracji prosimy o kontakt z BOK pod numerem (76) 854-79-58 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Cena Opieki Serwisowej wynika z aktualnej wyceny posiadanego programu i procentowego współczynnika.
Zgodnie z informacja zawartą w ofercie SAM® roczne przedłużenie Opieki Serwisowej dla Klientów aktualizujących „rok po roku” wyniesie w przypadku użytkowników SAM® około 35% wartości posiadanego programu wg aktualnych cen producenta, lecz nie mniej niż 84 zł netto.
Warto zaznaczyć, iż w przypadku, gdy niektóre dodatki nie są w Państwa firmie używane, można z nich zrezygnować, co obniży cenę Opieki Serwisowej
Użytkownicy starszych, dawno nieaktualizowanych wersji programu mogą również skorzystać z objęcia Opieką Serwisową SAM®. Finalny koszt takiej usługi to ok. 40% wartości posiadanego programu. Jest to opłata jednorazowa, uprawniająca do otrzymywania Aktualizacji oraz pomocy technicznej przez cały rok księgowy.
Dodatkowo za niewielką dopłatą można dokupić automatyczną obsługę: E-aktualizacja, zapewniającą stały i natychmiastowy dostęp do najnowszych wersji wprost z programu SAM®.
Zaznaczamy przy tym, że nie konkurujemy na rynku niską ceną, lecz bardzo szerokim zakresem merytorycznym programu oraz wysoką jakością produktu i Opieki Serwisowej.
Dbamy o to, aby nasz program działał niezawodnie i uwzględniał aktualny stan przepisów prawnych. SAM® jest aktualizowany regularnie, tyle razy w ciągu roku, ile to jest konieczne. Wszystkie informacje o zmianach w programie można znaleźć na stronie: Historia wersji >
W przypadku zamówienia aktualizacji elektronicznej komunikat o nowej wersji pojawi się podczas uruchomienia SAM® 2022. Prosimy zatem zweryfikować czy został założony nowy rok. Jeśli nie, to należy wejść w zakładkę: System > Nowy Rok.
Szczegółowe informacje, jak dokonać zmiany roku w programie znajdują się w zakładce:
Pomoc > Podręcznik > Dodatkowe informacje > Zmiana roku
Po założeniu programu do obsługi roku 2021, pokaże się komunikat dotyczący aktualizacji.
Proszę także pamiętać, że programy antywirusowe są szczególnie wyczulone na pliki z rozszerzeniem „.exe”, traktując je jako wirusy. Jeżeli chcemy uniknąć zablokowania aktualizacji programu, prosimy w ustawieniach antywirusa dodać folder z instalacją SAM® do wyjątków/programów nieskanowanych.
Co zrobić, kiedy program antywirusowy zablokował e-aktualizację i przeniósł całą zawartość jako zainfekowaną do kwarantanny?
Niektóre programy antywirusowe są szczególnie wyczulone na pliki z rozszerzeniem „.exe”- dlatego zdarza się, że zostają one traktowane jako wirus. W związku z tym, aby uniknąć opisanej sytuacji proszę w ustawieniach antywirusa dodać folder z instalacją Programu SAM® do wyjątków/programów nieskanowanych.
Jeżeli z jakiegoś powodu nie udało się utworzyć kopii programu na nowy rok poprzez funkcję System > Nowy rok, należy samodzielnie opisane poniżej kroki.
Należy zacząć od zlokalizowania na twardym dysku katalogu, w którym zainstalowano wersję SAM® do obsługi roku 2020.
W tym celu trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie programu SAM® znajdującej się na pulpicie, z menu wybrać opcję: „Właściwości’. Następnie w oknie wybrać zakładkę: „Skrót” a w niej nacisnąć przycisk: „Otwórz lokalizację pliku”. W otwartym oknie należy zaznaczyć wszystkie elementy (myszką lub kombinacją klawiszy CTRL+A).
Na zaznaczonych katalogach/plikach należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać: „Kopiuj”. Na dysku C założyć nowy folder (np. SAM2021) poprzez kliknięcie na pulpicie w ikonę: „Mój komputer”. Następnie w oknie na dysku C należy kliknąć na puste pole prawym przyciskiem myszy i wybrać z menu: Nowy > Folder.
W nowym folderze (otwierając go podobnie jak poprzednio poprzez pulpit i ikonę: „Mój komputer”) należy kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać menu: Wklej. Tą operacją zostaną skopiowane pliki do tego folderu. Wśród nich należy odnaleźć plik: „sam.exe” i na nim znów nacisnąć prawy przycisk myszy i z menu wybrać: Wyślij do > Pulpit (utwórz skrót).
Po tej operacji na pulpicie pojawi się nowa ikonka SAM® wskazująca na kopię programu do obsługi nowego roku. Po uruchomieniu programu przez w/w ikonkę należy zmienić rok systemowy (System > Parametry > Rok księgowy) oraz wyzerować dane, a także zmienić rok w parametrach systemu (System > Parametry).
Aktualizacja zostanie dostarczona w sposób wybrany podczas składania zamówienia. W celu sprawdzenia formy dostawy należy wejść do:
Moje Konto > Historia zamówień > Kliknąć na dane zamówienie
Jeśli została wybrana e-aktualizacja, to po zaksięgowaniu płatności, przy uruchomieniu Programu pojawi się komunikat o dostępnej aktualizacji.
Co zrobić w przypadku wystąpienia trudności przy zapłacie za aktualizację dokonywaną przez system PayU?
Proszę o skopiowanie linku do płatności, wklejenia go do przeglądarki Internet Explorer i ponowienie próby. Jeśli w dalszym ciągu płatność nie jest akceptowana proszę w programie SAM® wejść do:
Moje Konto > Opieka Serwisowa 2021 > kliknąć czerwony napis „Usuń zamówienie„, a następnie ponownie je złożyć.
Co zrobić w sytuacji, kiedy po włączeniu aktualizacji programu SAM® 2022, zawiesił się komputer. Po jego ponownym uruchomieniu, nie można uruchomić programu?
Proszę w folderze z instalacją programu odszukać plik: sam.exe_bcp.
Następnie kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy: Zmień nazwę > Usunąć „ _bcp”, tak aby zostało „sam.exe„.
Przywrócimy wówczas poprzednią wersję SAM®, a przy kolejnym uruchomieniu programu ponownie pojawi się komunikat o dostępnej aktualizacji. Uzyskamy także możliwość, aby z tego pliku utworzyć nowy skrót na pulpicie.
W celu wykonania zerowania proszę wejść w zakładkę:
System (przy uruchomionej firmie) > Zerowanie
Następnie należy zaznaczyć na liście poszczególne elementy do zerowania.
W związku z problemem zapętlania się aktualizacji proszę postąpić według następującej instrukcji:
Start > Panel sterowania > Opcje internetowe > Ogólne > Historia przeglądania > Usuń > Odznaczamy wszystko oprócz „Tymczasowe pliki internetowe i pliki witryn sieci Web” > Usuń
Ścieżka postępowania może nieznacząco się różnić zależnie od posiadanego systemu Windows.
Zamówienia na Aktualizację i Opiekę Serwisową na rok 2022 można złożyć w serwisie Moje konto, dostępnym pod adresem: www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam Dostęp do serwisu wymaga logowania.
Logowanie do serwisu
Moje konto można uruchomić na 2 sposoby:
- Bezpośrednio z SAM® – klikając na zakładkę Moje konto, w lewym górnym rogu programu
- Wchodząc na stronę www.moje-konto.samozatrudnienie.pl/sam
Warunkiem korzystania z serwisu jest dokonanie rejestracji. Dlatego przed pierwszym wejściem do Mojego konta należy wybrać: [Zarejestruj się].
W nowo otwartym oknie REJESTRACJA należy podać numer licencji, NIP i adres e-mail, jaki został podany w danych licencyjnych oraz zaakceptować Regulamin Serwisu i Politykę Prywatności.
Po stworzeniu konta, na wskazany adres mailowy Użytkownik otrzymuje wiadomość zawierającą link aktywacyjny (ważny 24h). Po jego kliknięciu otworzy się strona Moje konto z oknem do wprowadzenia hasła.
Wprowadzone hasło musi spełniać następujące warunki: zawierać min. 8 znaków, 1 dużą literę i 1 znak specjalny.
Każde kolejne logowania do Mojego konta będzie wymagało podania numeru licencji oraz hasła.
Kiedy mamy już za sobą pierwsze logowanie, zachęcamy do zapoznania się z zawartością zakładki: Dane licencyjne.
Dane licencyjne
W zakładce: Dane licencyjne zebrane są wszystkie informacje dotyczące licencji. I tak, poczynając od numeru licencji, wariantu programu, posiadanej oraz dostępnej wersji programu, a kończąc na wskazaniu, jakie moduły i dodatki nabył Użytkownik oraz czy posiada usługę SAM® Firma w Chmurze.
Zakładka: Dane licencyjne to także miejsce, w którym można sprawdzić oraz edytować dane adresowe firmy.
Uwaga! Jeżeli dane wyświetlone w formularzu uległy zmianie – należy odświeżyć informacje i wpisać aktualne. Po dokonaniu edycji pojawi się przycisk: [Zapisz zmianę danych].
Jeżeli kończymy/zmieniamy działalność gospodarczą i chcemy przenieść naszą licencję na inny podmiot (a tym samym zmienić NIP) – możemy tego dokonać używając przycisku [Chcę przenieść licencję].
Jeżeli wszystkie dane się zgadzają przechodzimy do drugiej zakładki: Opieka Serwisowa.
Opieka Serwisowa
Krok 1 – Wybierz produkty
Domyślnie zaznaczona jest: Opieka Serwisowa 2022, która obejmuje:
- dostosowanie danych i programu do nowych warunków na rok 2022
- dostęp do kolejnych wersji powstających w ciągu roku,
- pomoc konsultantów podczas pracy z programem (telefoniczną, przez e-mail)
- serwis danych na wypadek ich uszkodzenia.
Uwaga: Zamówienie Opieki Serwisowej 2022 jest podstawą do zamówienia pozostałych opcji.
Ceny Opieki Serwisowej są różne, w zależności od tego: jak rozbudowany jest program, ile posiada modułów, od ilu lat jest użytkowany, a także czy Opieka jest wykupywana sukcesywnie w każdym roku.
Od 2021 roku wszyscy Klienci zostali objęci Systemem Automatycznej Obsługi. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, Klient nie musi kontrolować czy pracuje na aktualnej wersji programu, bowiem każda aktualizacja w ramach danego roku będzie dostępna od razu po uruchomieniu programu. Ważne, aby komputer, na którym jest zainstalowany program miał dostęp do Internetu.
W tej zakładce Użytkownik może także dokupić brakujące moduły, dodatki, deklaracje roczne czy usługę SAM® Firma w Chmurze.
W celu dokonania zamówienia należy kliknąć znaczek „+” znajdujący się przed nazwą produktu/usługi.
Każda pozycja (produkt/usługa) posiada opis, który rozwija się po kliknięciu znaczka „V”, znajdującego się za nazwą.
Po zaznaczeniu wszystkich potrzebnych produktów przechodzimy klikając [Dalej].
Krok 2 – SAM® Firma w Chmurze
W drugim kroku zamówienia można zamówić usługę SAM® Firma w Chmurze.
Więcej informacji o usłudze w artykule w Przewodniku Przedsiębiorcy >
Informujemy, iż dla komfortu Klientów do 30 stycznia dane są utrzymywane na serwerze.
Krok 3 – Dostawa i płatność
W trzecim kroku na początku wybieramy sposób dostawy.
W przypadku sprzedaży Opieki Serwisowej dostępnych jest więcej sposobów dostawy:
- e-aktualizacja
- na płycie CD (dodatkowo płatna usługa, która dotyczy wyłącznie pierwszej aktualizacji na nowy rok)
- aktualizacja przez e-mail (dodatkowo płatna usługa)
W formularzu domyślnie zaznaczona jest e-aktualizacja. Jest to sposób dostarczenia pierwszej aktualizacji na nowy rok oraz kolejnych – już w trakcie roku. Dzięki temu cały proces zakupu i aktualizacji programu zamknie się w kilku kliknięciach. Nowa wersja programu znajdzie się na komputerze Użytkownika w kilka minut. Zapłata za aktualizację zostanie zrealizowana za pomocą przelewu lub pobrana przez system płatności PayU (za pomocą karty lub szybkiego przelewu). Link do pobrania faktury zostanie wysłany e-mailem, a po uruchomieniu programu zostanie pobrana najnowsza wersja programu. Ważne, by komputer na jakim zainstalowany jest program miał połączenie z Internetem.
Na czym polega uzupełniająca, płatna usługa:„Kolejne aktualizacje w ciągu roku dodatkowo chcę otrzymywać przez e-mail”? Wybierając tę opcję Użytkownik oprócz dostępu do aktualizacji przy uruchomieniu programu, otrzymuje dodatkowo wszystkie nowe, główne wersje programu przez e-mail (jako wersje główne rozumie się wersje oznaczone jako: 22.0, 22.1., 22.2, … itd.).
Po zaznaczeniu sposobu dostawy, przechodzimy do wyboru sposobu płatności. Użytkownik ma do dyspozycji
- płatność PayU (przelew online/płatność karta) lub
- przelew (przedpłata).
Niezależnie od wybranej formy płatności pojawi się kolejne okno: Podsumowanie zamówienia.
Krok 4 – Podsumowanie zamówienia
W kroku czwartym wyświetlane jest podsumowanie, zawierające listę zamówionych produktów oraz forma płatności. Na tym etapie, poprzez kliknięcie przycisku [Wstecz], można jeszcze edytować zamówienie.
Należy zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i zaznaczyć „V„.
Na koniec klikamy [Zamawiam z obowiązkiem zapłaty].
Przy wybraniu płatności PayU ukaże się okno do przejścia do serwisu PayU.pl
Gdy wybrana została płatność przelewem pojawi się okno do pobrania faktury Pro forma, na której będzie podany numer konta oraz kwota i tytuł przelewu do zrealizowania płatności za Opiekę Serwisową.
Po zaksięgowaniu wpłaty zostanie zrealizowane zamówienie zgodnie z wybraną formą przesyłki.
Historia zamówień
W zakładce: Historia zamówień znajduje się lista wszystkich dokonanych zamówień. Zaznaczając wybrany temat Użytkownik może w każdej chwili: wyświetlić szczegóły zamówienia, sprawdzić status zamówienia czy pobrać PDF faktury/faktury Pro forma klikając: [Pobierz Fakturę VAT/Pobierz Fakturę Pro forma].
Poleć znajomemu
Zachęcamy wszystkich Użytkowników do wzięcia udziału w stałej akcji promocyjnej „Poleć znajomemu SAM®”. Podstawowe informacje na temat akcji znajdują się już w samej zakładce.
Dla obu stron przewidziano atrakcyjne nagrody:
- Polecający – otrzymuje prowizję w wysokości 20 zł netto
- Nowy Klient – RABAT 30% na zakup programu SAM® Basic oraz wszystkie moduły i dodatki
Wspomniana kwota prowizji wpłacana jest do „wirtualnego” portfela. Zgromadzone środki sumują się, a zebraną kwotę można w dowolnym momencie przeznaczyć na zamówienie Opieki Serwisowej czy brakujących modułów i dodatków.
Jeżeli kwota zgromadzonych środków wynosi przynajmniej 100 zł, Użytkownik może zgłosić chęć dokonania wypłaty.Warunkiem jest wystawienie przez Użytkownika faktury.
Wszystkie skuteczne polecenia widoczne są w tabeli.
Szczegółowe informacje na temat promocji znajdują się w: Regulaminie >> oraz na stronie: Poleć Znajomemu >>
Kontakt
Jeżeli maja Państwo pytania – zapraszamy do kontaktu z nami: mailowo, telefonicznie lub za pomocą formularza, znajdującego się właśnie w zakładce Kontakt.
W przypadku problemów zachęcamy do załączenia pliku ze zrzutami – co na pewno przyspieszy i ułatwi znalezienie rozwiązania przez Biuro Obsługi Klienta.
Wylogowanie
W celu wylogowania z serwisu Moje konto należy kliknąć na ostatnią zakładkę w menu.
Składanie nowych zamówień w ciągu roku
Uwaga: Do czasu złożenia zamówienia na Opiekę Serwisową na nowy rok księgowy, zakładka: Zamówienie przyjmuje nazwę: Opieka Serwisowa.
Natomiast wraz z wykupieniem Opieki Serwisowej i zaksięgowaniu wpłaty, zakładka przyjmuje swoją stałą nazwę: Zamówienie.
Zwracamy uwagę, iż Moje Konto jest jedynym miejscem, w którym można zamówić: Opiekę Serwisową na kolejny rok oraz brakujące moduły i dodatki.
W celu rozpoczęcia numeracji faktur od „1” należy wejść w zakładkę: Księgi > Fakturowanie.
Następnie określić wszystkie wytyczne dotyczące wystawianej faktury, jak: Data wystawienia, Data wykonania, Rodzaj Płatności oraz termin, Wystawiający, Konto.
W kolejnym kroku w polu numeru faktury usunąć obecny numer i wpisać żądany np. 1.
Po utworzeniu faktury (wydrukowaniu lub wygenerowaniu PDF) program automatycznie będzie kontynuował numerację (a każdy następny dokument będzie otrzymywał kolejny numer).
W celu wprowadzenia remanent należy wejść w zakładkę:
Księgi > Księga Podatkowa > Opcje > Remanenty
Początkowy remanent wprowadzamy w styczniu w polu „Remanent początkowy” zaznaczając opcję: „wpisz do Księgi w miesiącu 01” – stanie się on widoczny jako pierwsza pozycja w KPiR.
Wartość remanentu końcowego należy uzupełnić w wierszu miesiąca grudzień w kolumnie: „Wartość na koniec m-ca” stawiając także oznaczenie „V” w kolumnie „Wpisać do księgi” – stanie się on widoczny jako ostatnia pozycja w KPiR.
W przypadku otrzymania wezwania od Urzędu Skarbowego lub zakończenia działalności w trakcie roku możemy także uzupełnić go w wybranym miesiącu postępując analogicznie, jak w przypadku remanentu końcowego.
Wartość remanentu końcowego za m-c grudzień/IV kwartał wpisujemy w/w pole dopiero po ustaleniu zaliczki na podatek dochody za m-c grudzień. Natomiast obowiązkowo należy uwzględnić go przy ustaleniu dochodu za dany rok potrzebnego do sporządzenia zeznania rocznego.

FORMSOFT sp. z o.o.
ul. Św. Antoniego 23
50-073 Wrocław
NIP: 897-180-29-53
KRS: 0000996893
Oddział:
ul. Chojnowska 76-78
59-220 Legnica
tel. 76 854-79-58
skp@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00
Dział Handlowy
tel. 76 854-79-58
handlowy@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00